آموزش نحوه پرتاب اوت در فوتبال

آموزش تخصصي فوتبال،فوتبال بانوان،فوتبال زنان،فوتبال آقايان،جام جهاني،فوتبال قهرماني ،ليگ برتر فوتبال

آموزش نحوه پرتاب اوت در فوتبال

آموزش نحوه پرتاب اوت در فوتبال

قوانين فوتبال روش پرتاب توپ از خطوط كناري را مشخص مي كنند . بازيكن بايد در مقابل زمين ايستاده و هر دو پاي خود را بر رو يا پشت خط كناري قرار دهد . براي پرتاب توپ از هر دو دست استفاده مي شود بدين ترتيب كه : دست ها در پشت سر قرار گرفته و توپ به هر نقطه اي پرتاب مي شود . بسياري از بازيكنان وقت خود را صرف پرتاب توپ از خطوط كناري نمي كنند و ديده مي شود كه در پرتاب هاي خود مرتكب اشتباهات بي شماري مي شوند . هنگامي كه دو دست را بكار مي بريد مي توانيد جهت توپ را مشخص كنيد . قانوني وجود دارد كه مي گويد : « بازيكني كه توپ را از خطوط كناري دريافت مي كند به عنوان آفسايد مطرح نمي شود » . بنابراين پرتاب بهتر ، خطرات بيشتري براي حريف ايجاد مي كند . بازيكناني وجود دارند كه مي توانند توپ را تا فاصله 30 متري پرتاب كنند . هنگامي كه توپي از خطوط كناري نزديك دروازه پرتاب مي شود تاثيري نظير كرنر دارد .

به ادامه مطالب برويد

در اين مورد مي توانيد از حالت ايستاده يا دويدن توپ را پرتاب كنيد . زماني كه توپ را از حالت ايستاده پرتاب مي كنيد بايد آن را در حالتي نگاه داريد كه انگشت مشت و نشان با يكديگر تماس يابند . توپ با نوك انگشتان و نه كف دست تماس مي يابد . بازوان را در پشت سر خم كنيد . پاها را از يكديگر باز كرده و وزن بدن را ميان آن دو تقسيم كنيد . توپ با كمك و همكاري پاها ، بدن ، شانه ها ، بازوان ، مچ ها ، دست ها و انگشتان به خوبي پرتاب مي شود . عمل پرتاب با خم كردن بدن به طرف جلو ، مستقيم كردن بازوان و قرار دادن نوك انگشتان به طرف پايين خاتمه مي يابد . عمل پرتاب پس از دويدن و برداشتن 6 يا 8 قدم موثرتر واقع مي شود . در پرتاب توام با دويدن اجازه ندهيد كه در لحظه پرتاب هيچ يك از پاها خارج زمين قرار بگيرند . پرتاب توام با دويدن موجب مي شود كه توپ مسافت بيشتري را طي كند .

ليست زير به منظور تمرين در دو نوع پرتاب تهيه شده است :

    پرتاب را از حالت هاي ساكن و دويدن بدون توپ تمرين كنيد .
    اين عمل را توام با توپ تمرين كنيد و به مسافت پرتاب توجهي نكنيد .
    اين عمل را توام با توپ تكرار كنيد ولي بتدريج كوشش در افزايش قدرت پرتاب كنيد .
    اين عمل را با توپ سنگين تر يا توپ طبي (توپي كه توسط شن پر شده است ) تمرين كنيد .
    عملياتي را كه با توپ فوتبال فرا گرفته ايد تكرار كنيد . توجه مخصوصي به اشتباهات قبلي خود نموده و سعي در پيشرفت پرتاب كنيد .
    پرتاب توپ به طرف دوستان را در جهات و فواصل مختلف تمرين كنيد .
    براي كامل كردن تكنيك هاي مختلف عمل پرتاب را با بازيكنان تيم خود در تيم مقابل تمرين كنيد .
    انتخاب تكنيك ها را در شرايط لازم فرا بگيريد . هنگامي كه متوجه مهارت خود در يك يا دو تا از پرتاب ها شديد بهتر و بيشتر در بازي تيم موثر خواهيد بود .

دوباره متذكر مي شويم كه موفقيت به آرامشي كه در نتيجه تمرينات و آموزش فوتبال ها بدست مي آوريد بستگي دارد . اگر مايل هستيد در پرتاب توپ از خطوط كناري موفق باشيد بايد در متد مورد علاقه خود پيشرفت كنيد . خواندن مطالب و يادآوري حركات بازيكنان ديگر براي موفقيت و پيشرفت كافي نيست .

منبع: daneshnameh.roshd.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.