اين آموزش توسط بسياري از قهرمانان اين رشته ورزشي استفاده شده

اين مجموعه براي حرفه اي ها و کساني که قصد حرفه اي شدن دارند پيشنهاد مي شود

مجموعه اي براي آموزش فوتبال براي علاقه مندان اين رشته و کساني که به فکر قهرماني در اين رشته هستند

آموزش فوتبال

توجه کنيد: اين محصول داراي گارانتي بدون قيد و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و يا تعويض ميباشدپس با اطمينان خريد کنيد

اين محصول به صورت اورجينال از فروشگاه ارائه ميشود و شماره مجوز در توضيحات درج گرديده

خريد پستي

فقط 15200 تومان!        شماره مجوز:256/85487

با خريد اين مجموعه در فوتبال پیشرفتی شگفت آور خواهید داشت
============================================

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۴۱:۰۰ | نويسنده : فوتباليست | بازدید:

آموزش ضربه زدن با سر و شيرجه رفتن در فوتبال

سر زدن به توپ در فوتبال
سر زدن يكي از مهارت هاي شگفت آور و جالب در فوتبال است . هر بازيكني در تيم فوتبال بايد مهارت و تكنيك سر زدن را بداند . حتي دروازه بان از اين قانون مبرا نيست .

تكنيك اساسي سر زدن
مبتديان بايد دو نكته را در سر زدن به خاطر بسپارند :

    سعي در ضربه زدن با سر به توپ ، نه برخورد توپ به سر .
    گذاشتن تمام وزن بدن بر روي توپ بوسيله سر ، براي قدرت و مسافت دادن بيشتر به توپ .

به ادامه مطالب برويد

نقاط تماس توپ با سر
بازيكنان حرفه اي اصولا با هر نقطه از سر مي توانند توپ را بزنند . اما مبتديان عزيز بايد سعي كنند كه در شروع ، توپ را با پيشاني بزنند . زيرا پيشاني بهترين قيمت جمجمه براي سر زدن است . بازيكن طبيعتاً با چشمان خود توپ را تا لحظه برخورد به پيشاني دنبال مي كند اين امر به آسان نمودن مهارت سر زدن كمك فراواني مي نمايد .

روش يادگيري ضربه با سر
بهتر است براي يادگيري از هم بازي خود كمك بگيريد . به طوري كه روبروي يكديگر ايستاده و دوست شما با دست توپ را به سمت شما پرتاب كند و با سر توپ را به طرف دستان او بفرستيد . 10 مرتبه شما ضربه بزنيد و 10 مرتبه دوست شما ، رفته رفته يك پا را عقب گذاشته و به اين تمرين ادامه دهيد . سپس كمر و پاها را خم نموده و به اين تمرين ادامه دهيد .
هنگامي كه توپ به طرف شما مي آيد ، دست ها تقريبا جلو است و درست بعد از برخورد توپ با سر براي قدرت دادن بيشتر به توپ دست ها به عقب و سر به جلو باز مي گردد .
به خاطر بسپاريد كه عضلات گردن بايد تقريبا سفت و سخت باشد و قبل از همه چيز اجازه ندهيد توپ به سر شما برخورد نمايد بلكه شما ضربه به توپ بزنيد .

پاس دادن با سر
به جاي محكم ضربه زدن با سر ، ضربه را كمي آهسته تر بزنيد . به طوريكه بازيكن خودي بتواند توپ را كنترل كند .
زدن توپ هاي هوايي با سر به وسيله مدافعين (جمع كردن توپ با سر):
مدافعين هر تيم بايد به خوبي قادر به زدن توپ هاي هوايي كه به منطقه دفاعي مي رسد ، باشند . تا بتوانند آن توپ ها را به صورت پاس با سر به بازيكنان كنار خط برسانند .
اگر ضربه سر مدافعين ضعيف باشد امكان اينكه مهاجمين تيم مقابل صاحب توپ شوند زياد است . پس توپ هاي هوايي را بايد با شدت به وسيله سر از منطقه دفاعي دور نمود . توپ هاي هوايي را بايد با قسمت بالاي پيشاني دفع نمود تا قدرت كافي براي دور شدن داشته باشد .
هنگام سر زدن در مواقع شلوغ و آشفته بازي ، به خاطر داشته باشيد كه دست هايتان به حالت جمع باشد . زيرا در صورت برخورد به بازيكن تيم حريف ، داور به سرعت اعلام خطا خواهد نمود .
ضربه زدن با سر و شيرجه رفتن
وقتي يك بازيكن با ضربه سر ، توپ را درون دروازه حريف مي بيند خيلي خوشحال مي شود .وجود چنين هيجاني بدون تمرين مستمر و آموزش هاي لازم غير ممكن است . اولين چيزي كه بايد سعي در انجامش كنيد درك مباني اوليه ضربه سر مي باشد . اميدواريم اطلاعاتي در مورد نيروي جاذبه و اينرسي داشته باشيد .
اين دو نيرو در هنگام پرش زننده ضربه ، با يكديگر تركيب مي شوند . نيروي اينرسي در هنگام پرش بالا بكار مي رود و نيروي جاذبه بدن را از پرش بسيار بلند باز مي دارد . هر چقدر كه قدرت بيشتري در هنگام پرش بكار بريد پرش بلند تري مي توانيد انجام دهيد . بنابراين نيروي اينرسي به شما كمك مي كند كه به طرف توپ بلند شويد و زماني كه با سر به آن ضربه مي زنيد نيروي جاذبه دوباره شما را به طرف زمين مي كشاند . به همين طريق مي توانيد ميزان پرش و نيروي مصرف شده خود را تخمين بزنيد . بنابراين پرش در هوا را تمرين كنيد . اگر هر دو شانه خود را در هوا به سرعت پايين بياندازيد بطور قطع پرش بيشتري انجام خواهيد داد.

ضربه سر بايد توسط پيشاني اجرا گردد . هرگز با قسمت بالاي سر به توپ ضربه نزنيد و هميشه چشم هاي خود را در حين اجراي ضربه باز نگاه داريد . با باز نگاه داشتن چشم ها ، توپ را مي بينيد و براحتي مي توانيد آن را به مسير دلخواه بفرستيد . بنابراين با پيشاني به توپ ضربه زده ، با چشم هاي باز به آن نگاه كرده و دهان خود را براي جلوگيري از خطرات احتمالي به طرف عقب خم شويد و سپس در حين اجراي ضربه سريع نظير گاز گرفتن ، ببنديد . براي افزايش قدرت ضربه بايد به طرف عقب خم شويد و سپس در حين اجراي ضربه سريع بدن خود را به جلو آوريد . بنابراين ملاحظه مي كنيد كه اين كار فقط توسط عضلات گردن انجام نمي گيرد . حركت بدن به طرف عقب آهسته تر و آرام تر از حمله به طرف جلو است . ابتدا اين تمرين را بدون توپ فوتبال شروع كنيد و پس از كمي پيشرفت مي توانيد با يك توپ اين كار را انجام دهيد . در شروع كار ضربه سر را از حالت ايستاده و سپس از حالت پرشي تمرين كنيد .
فراموش نكنيد در هنگام دفاع يا كسب امتياز ضربه سر به اندازه پاس دادن مهم است . متاسفانه هنوز هم فوتباليست هايي وجود دارند كه اجراي ضربه توسط سر را به درستي نمي دانند . شايد اين امر به علت عدم آموزش كافي در اين زمينه يا عدم درك اهميت ضربه سر مي باشد . به همين علت تمرينات را شروع و مباني اصلي و اوليه ضربه سر را درك كنيد .
يك فوتباليست خوب با اجراي ضربه سر مي تواند به راحتي حمله كند . ضربه سر كيفيت سرعت تيم را بالا مي برد . با استفاده از سر دقايق گران بهاي خود را در رسيدن به توپ بر روي زمين ذخيره مي كنيد . موارد بسياري از ضربات سر در مسابقات پيش مي آيد . شما مي توانيد از حالات ايستاده ، دويدن و پرشي ضربه سر را اجرا كنيد . توپ نيز توسط اجراي ضربه به جلو ، عقب ، پهلو و يا ارتفاعات مختلف رانده مي شود .
شما مي توانيد شيرجه رفتن براي اجراي ضربه سر را نيز فرا بگيريد . از كاربرد اين روش هراسي به خود راه ندهيد زيرا اگر آن را به طور صحيح ياد بگيريد مطمئنا صدمه اي نمي بينيد . استفاده از پيشاني به اين علت است كه توپ به قسمت جلوي سر صدمه اي وارد نمي آورد . در روش شيرجه اي بايد طريقه محافظت از خود را كه توسط بازوان در حين افتادن بر روي زمين صورت مي گيرد فرا بگيريد . براي آموزش بدون توپ ، به تنهايي يا با افراد ديگر تمرين كنيد . در ابتدا بايد اجراي ضربه سر را از حالات ايستاده ، دويدن و پرشي را فرا بگيريد . پس از مسلط شدن در اين تكنيك ، مي توانيد به يادگيري ساير روش هاي فوتبال بپردازيد. لازم است تمرينات خود را به طور مداوم ادامه دهيد زيرا اين عمل جزء فعاليت هاي پيچيده اي است كه در آن تقريبا از تمام عضلات بدن استفاده مي شود .
اگر شروع به يادگيري پرش و ضربه سر كرده ايد فراموش نكنيد كه از هر دو پا استفاده كنيد . اگر بر روي پاي راست بلند شويد بايد زانوي چپ را در جهت افزايش قدرت خم كنيد . گاهي اوقات لازم است كه براي بلند شدن از زمين هر دو پا را بكار بريد. زماني كه توسط هر دو پا از روي زمين بلند مي شويد بازوان و نيروي كشش بدن نيز به شما كمك موثري مي كند . قبل از اينكه پاهاي شما زمين را ترك كنند بازوي خود را در پشت سر قرار دهيد . سپس در لحظه پرش ، بازوها را به جلو و بالا بياوريد . اين امر هيچ گونه نيروي جنبشي به پرش شما اضافه نمي كند . اين تاكتيك ها را تمرين كرده و قدرت لازم براي رسيدن به توپ بدست آوريد . اميدواريم كه فهميده باشيد چگونه توسط ضربه سر ، توپ را وارد دروازه كنيد .

منبع: daneshnameh.roshd.ir


برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]