اين آموزش توسط بسياري از قهرمانان اين رشته ورزشي استفاده شده

اين مجموعه براي حرفه اي ها و کساني که قصد حرفه اي شدن دارند پيشنهاد مي شود

مجموعه اي براي آموزش فوتبال براي علاقه مندان اين رشته و کساني که به فکر قهرماني در اين رشته هستند

آموزش فوتبال

توجه کنيد: اين محصول داراي گارانتي بدون قيد و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و يا تعويض ميباشدپس با اطمينان خريد کنيد

اين محصول به صورت اورجينال از فروشگاه ارائه ميشود و شماره مجوز در توضيحات درج گرديده

خريد پستي

فقط 15200 تومان!        شماره مجوز:256/85487

با خريد اين مجموعه در فوتبال پیشرفتی شگفت آور خواهید داشت
============================================

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰:۰۰ | نويسنده : فوتباليست | بازدید:

حركت هماهنگ با توپ را كه داراى ويژگى‌هاى تغيير سرعت، تغيير مسير و فريب باشد ”دريبل“ مى‌گويند (شكل - دريبلينگ).

آموزش تمرينات ديريبل در فوتبال

دريبلينگ

در اين قسمت مراحل زير به شما آموزش داده خواهد شد
آشنائي با توپ به‌عنوان مقدمهٔ دريبلينگ
افزايش سرعت ضربه زدن پياپي به توپ
پيشرفت و زمان‌بندي پوشش توپ
پوشش توپ و تظاهر
بهبود زمان‌بندي حركت براي گذشتن از حريف
فريب و گذشتن از حريف
كسب مهارت در شرايط نزديك به بازي
گذشتن از حريف
پيشرفت در شرايط نزديك بازي
پيشرفت در شرايط بازي

آشنائى با توپ به‌عنوان مقدمهٔ دريبلينگ

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- تعداد وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى (به تعداد نفرات)- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: ۳ نفر در هر محوطه  
 
 
 
  شيوهٔ تمرين       - هر يك از نفرات با داشتنِ يك توپ در محوطه حركت مى‌كند.- با علامت مربي، نفرات پا به توپ مسير خود را تغيير مى‌دهند.ضربه را در حال حركت با داخل پا مى‌زنند.- ضربه به چپ و راست با بيرون هر دو پا در حال حركت به توپ زده مى‌شود.- ضربه به جلو و عقب با كف هر دو پا در حال حركت به توپ زده مى‌شود.- توپ، با كف پا كشيده مى‌شود و در مسير توپ تغيير ايجاد مى‌گردد.

- چرخش با استفاده از داخل و خارج پا- حركت پا به توپ به شكل عددِ هشت لاتين

- انجام حركات فوق با سرعت بيشتر- نسبت فعاليت به استراحت در اين تمرين يك به يك خواهد بود (مثلاً ۳۰ ثانيه فعاليت ۳۰ ثانيه استراحت)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  نكات مهم       - توجه به كيفيت ضربه با نقاط مختلف پا و آهنگ حركت با توپ- توجه به كيفيت تغيير مسير در حركت- زير نظر داشتن توپ از جانب بازيكن  
 
 

 

افزايش سرعت ضربه زدن پياپى به توپ

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى (به تعداد نفرات)- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: در هر محوطه سه بازيكن  
 
  شيوهٔ تمرين       - با سطوح كف پا، داخل پا، خارج پا و روى پا به توپ ضربه بزنيد. (شكل - ضربه با خارج پا)- با توپ به داخل، خارج و عقب تغيير مسير دهيد.- بعد از هر پنج ضربه سريع به روى توپ، آن را به داخل يا خارج هدايت كنيد. (شكل - ضربه با كف پا)  
 
  نكات مهم       - توجه به تعداد ضربات به روى توپ با هر دو پا در مدت ۲۰ ثانيه- توجه به تعداد ضربات با داخل پا به توپ با هر دو پا در مدت ۲۰ ثانيه- توحه به كيفيت ضربه به توپ  

 

  ضربه با خارج پا<br /><br /><br />

ضربه با خارج پا

 

ضربه با كف پا<br /><br /><br />

ضربه با كف پا

پيشرفت و زمان‌بندى پوشش توپ

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: گروه‌هاى ۲ نفره  
 
  شيوهٔ تمرين       - چهار نفر از افراد، از ۴ گوشهٔ مربع به‌طور همزمان كار را شروع مى‌كنند تا يك دور كامل انجام گيرد. (شكل - سازماندهى شروع تمرين)- حركت عكس عقربهٔ ساعت انجام مى‌شود. نفرات، به‌طور همزمان از چهار گوشه تا مركز مربع حركت كرده، بعد از پوشش توپ به زاويهٔ مجاور مى‌روند. (شكل - حركت به مركز مربع، تغيير مسير و رفتن به زاويهٔ مجاور)- اين حركت تا رسيدن به نقطهٔ شروع ادامه دارد. (شكل - تسلط روى توپ)

- ين تمرين تا حدّ نياز انجام مى‌شود.

 
 
  نكات مهم       پوشش توپ در لحظهٔ مناسب (شكل - پوشش توپ)- كيفيت لمس توپ هنگام چرخش- قرار گرفتن بدن بين توپ و حريف (شكل - قرار گرفتن بدن بين توپ و حريف)

- پوشش توپ با هر دو پا

 

 

حركت به مركز مربع، تغيير مسير و رفتن به زاويهٔ مجاور<br /><br /><br />

حركت به مركز مربع، تغيير مسير و رفتن به زاويهٔ مجاور

سازماندهى شروع تمرين<br /><br /><br />

سازماندهى شروع تمرين

 

پوشش توپ<br /><br /><br />

پوشش توپ

 

قرار گرفتن بدن بين توپ و حريف<br /><br /><br />

قرار گرفتن بدن بين توپ و حريف

 

تسلط روى توپ<br /><br /><br />

تسلط روى توپ

 

پوشش توپ و تظاهر

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: گروه‌هاى سه‌نفره  
 
  شيوهٔ تمرين       - حركت همزمان به‌طرف حريف و زمان‌بندى در چرخش با توپ.- حركت از نقطهٔ A شروع تا نقطهٔ B ادامه يافته، به نقطهٔ A باز مى‌گردد. اين حركت در پنج دقيقه انجام شود. (تمرين - پوشش توپ و تظاهر)  
 
  نكات مهم       - كيفيت چرخش و پشت كردن به حريف- كيفيت چرخش با داخل و خارج پا- كيفيت حركت و توقف توپ با كف پا و چرخش

- تظاهر به شوت و تغيير مسير با نقاط مختلف پا (كف پا، داخل پا و خارج پا)

 

 

 تمرين �پوشش توپ و تظاهر�<br /><br /><br />

تمرين �پوشش توپ و تظاهر�

بهبود زمان‌بندى حركت براى گذشتن از حريف

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: گروه‌هاى دو نفره در مقابل هم (شكل - سازماندهى شروع تمرين)  
 
  شيوهٔ تمرين       - دو بازيكن به‌طور همزمان به‌هم نزديك شده و با فريب از هم عبور مى‌كنند. (شكل - بهبود زمان‌بندى براى گذشتن از حريف)- حركت فريب‌دهنده را مربى تعيين مى‌كند.- جهت تغيير مسير بايد قبلاً مشخص شود.  
 
  نكات مهم       - كنترل توپ از نزديك در هنگام نزديك شدن به مدافع- خارج كردن حريف از حالت تعادل با اجراء فريب- تغيير مسير حركت

- گذشتن از حريف و رفتن به پشت مدافع

- افزايش شتاب

-  توجه به نكات ساير تمرينات

 

 

بهبود زمان‌بندى براى گذشتن از حريف<br /><br /><br />

بهبود زمان‌بندى براى گذشتن از حريف

سازماندهى شروع تمرين

سازماندهى شروع تمرين

 

فريب و گذشتن از حريف

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۱۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى- تعداد نفرات شركت‌كننده: در هر محوطه سه بازيكن  
 
  شيوهٔ تمرين       - مربي، حركت‌هاى فريب‌دهنده را ديكته مى‌كند.  
 
  نكات مهم       - فريب با نشان دادن شوت و سپس، تغيير مسير با استفاده از كف پا- فريب با نشان دادن پاس و سپس، تغيير مسير با خارج يا داخل پا (شكل - فريب و تغيير مسير با خارج پا)- فريب با استفاده از چشم و سر و سپس، تغيير مسير با استفاده از زدن توپ به پشت پاى تكيه

- فريب با استفاده از شانه‌ها و سپس تغيير مسير (شكل - حركت به مركز مربع و تغيير مسير)

 

 

تغيير مسير

تغيير مسير

 

حركت به مركز مربع و تغيير مسير<br /><br /><br />

حركت به مركز مربع و تغيير مسير

كسب مهارت در شرايط نزديك به بازى

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۱۰۳۰ متر- وسايل موردنياز: قيف تمرينى و يك توپ براى هر گروه ۶ نفره- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: ۶ بازيكن در هر محوطه  
 
  شيوهٔ تمرين       - بازيكن X۱ توپ را در زاويهٔ مناسب به X۲ مى‌دهد.- X۲ با توپ چرخيده، سعى مى‌كند از O۱ عبور نمايد و توپ را به O۲ پاس دهد.- بازيكن O۱ به‌جاى X۱ مى‌رود و O۲ به‌عنوان مهاجم، روى X۱ حمله مى‌كند.  
 
  نكات مهم       مهاجم اول :- از مدافع جدا شده، در زاويهٔ مناسب قرار مى‌گيرد.- توپ را دريافت كرده، مى‌چرخد و در مقابل مدافع قرار مى‌گيرد.

- قبل از دريافت توپ، موقعيت را در نظر مى‌گيرد.

- به‌طرف مدافع حركت مى‌كند و با توجه به نكات دريبلينگ از او عبور
مى‌نمايد.

- براى فريب در پاس استفاده مى‌كند.

 

 

 كسب مهارت در شرايط نزديك به بازى<br /><br /><br />

كسب مهارت در شرايط نزديك به بازى

 

گذشتن از حريف

  سازماندهى     - ابعاد زمين: دايره‌اى به قطر ۱۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: ۸ نفر، يك در مقابل يك

۱. دروازهٔ كوچك روى محيط دايره قرار دارد.

۲. بازيكنان مى‌توانند به خارج دايره بروند اما تنها مى‌توانند از داخل
دايره از دروازه عبور كنند و گل بزنند.

۳. مهاجم زمانى به مدافع تغيير نقش مى‌دهد كه:

- توپ را از دست بدهد.

- توپ او با توپ ديگرى برخورد كند.

- توپ به قيف تمرينى برخورد كند.

 
 
  شيوهٔ تمرين     - به دروازه شوت بزند.  
 
  نكات مهم     - پوشش توپ- هدايت توپ در جهت مخالف مسير مدافع- تغيير سرعت و جهت

- آگاهى محيطى با بالا نگهداشتن سر و حمله به يكى از دروازه‌هاى خالى.

 

 

  - شيوهٔ تمرين<br /><br /><br />

- شيوهٔ تمرين

 

پيشرفت در شرايط نزديك بازى

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۲۰۳۰ متر- وسايل موردنياز: توپ و قيف تمرينى- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: ۲ تيم ۴ نفره، ۲ بازيكن آزاد در خارج زمين، ۲ بازيكن تغذيه‌كننده  
 
  شيوهٔ تمرين       - استفاده از خطوط عرضى به‌عنوان دروازه- گذاشتن توپ پشت خط براى كسب امتياز- استفاده از دو بازيكن آزاد در حركات تركيبى

- زمين به شش قسمت مساوى تقسيم مى‌شود.

- بازيكنان حق ندارند از خط طولى ميانهٔ زمين عبور نمايند.

 
 
  نكات مهم       - آگاهى محيطى قبل از دريافت توپ نسبت به حضور حريف، همبازى و يا موقعيت خود در زمين- حمله به مدافع با توپ- تصميم‌گيرى قبل از گذشتن از حريف: استفاده از نوع تكنيك، نوع فريب

- ديدن فضاى پشت مدافع قبل از عبور

- بازيكنان بدون توپ

- حمايت از مهاجم اول در زاويه و فاصلهٔ مناسب

- ايجاد فضا با دور شدن از توپ

- نزديك شدن به مهاجم اول براى اجراء حركات تركيبى

 

 

 تمرين �پيشرفت در شرايط نزديك به بازى�<br /><br /><br />

تمرين �پيشرفت در شرايط نزديك به بازى�

 

پيشرفت در شرايط بازى

  سازماندهى       - ابعاد زمين: ۳۰۴۰ متر- وسايل موردنياز: توپ، قيف تمرينى و دروازهٔ متحرك- تعداد نفرات شركت‌كننده در تمرين: ۳۳ به ‌اضافهٔ دو دروازه‌بان  
 
  شيوهٔ تمرين       - بازى متعارف با توجه به موضوع و هدف تمرين  
 
  نكات مهم       - توجه به نكات تمرين دريبلينگ -- استفاده از فضاى پشت مدافع  

 

 تمرين �پيشرفت در شرايط بازى�

تمرين �پيشرفت در شرايط بازى�

منبع: http://www.aftabir.com/sport/sports/football


برچسب‌ها: دريبلينگ،


نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]