قوانين آفسايد در فوتبال

آموزش تخصصي فوتبال،فوتبال بانوان،فوتبال زنان،فوتبال آقايان،جام جهاني،فوتبال قهرماني ،ليگ برتر فوتبال

قوانين آفسايد در فوتبال

قوانين آفسايد در فوتبال

۲۰ قانون آفسايد
1
بازيكن A در حالي كه مدافع D را در مقابل دارد توپ را به بازيكن B پاس مي دهد .
بازيكن B در آفسايد قرار دارد چون زماني كه توپ به سمت او زده شده است بين او و خط دروازه كمتر از دو مدافع قرار داشته است .

2
بازيكن A در حال دويدن با توپ مي باشد و بازيكن D را نيز در مقابل دارد پاس بلندي به بازيكن B مي دهد و او از موقعيت B1 به موقعيت B2 مي رود . در اين موقعيت بازيكن B در آفسايد قرار ندارد . زيرا در زماني كه توپ به وسيله بازيكن A به او پاس داده شده در جلو توپ نبوده و دو مدافع در آن هنگام بين او و خط دروازه قرار داشته است .
3
بازيكن A يك پاس عرضي به بازيكن B كه مدافع D را در روبروي خود دارد مي دهد و خود در موقعيت A2 قرار مي گيرد و از بازيكن B پاسي در موقعيت A2 دريافت مي كند در اين حالت او در آفسايد قرار دارد . چون قبل از آنكه بازيكن B توپ را به جلو پاسي دهد بازيكن Aدر آفسايد قرار داشته و بين او و خط دروازه كمتر از دو مدافع قرار گرفته اند .
4
بازيكن A توپ را سانتر مي كند و بازيكن B كه در آفسايد قرار داشته است به جلو و به موقعيت B2 مي آيد و توپ را گرفته به جلو مي رود . بازيكن B در آفسايد قرار دارد . زيرا زماني كه توپ به وسيله بازيكن A سانتر شد در آفسايد قرار داشته و دليل آن اين است كه در جلو توپ واقع شده و بين او و خط دروازه كمتر از دو مدافع قار گرفته است .
5
بازيكن A توپ بلندي را به طرف دروازه مي فرستد و باد مسير توپ را تغيير داده و به طرف عقب بر مي گرداند . بازيكن B از موقعيت B1 به B2 مي آيد . بازيكن B در آفسايد است چون در زماني كه توپ در آخرين مرتبه به وسيله بازيكن A فرستاده شده در جلو توپ بوده و دو مدافع بين او و خط دروازه وجود نداشته است .
6
بازيكن A به طرف دروازه شوت مي كند و توپ توسط دروازه بان (C) برگشت داده مي شود و به بازيكن B مي رسد . در مرحله اول بازيكن B در آفسايد قرار ندارد زيرا توپ در جلوي او قرار گرفته است . اما بازيكن F در آفسايد قرار دارد چون توپ در جلو او قرار نگرفته و او در جلو بازيكن B بوده و در زماني كه توپ به وسيله بازيكن B شليك شده دو مدافع بين او و خط دروازه نبوده اند .
7
بازيكن A مستقيما به طرف دروازه شليك مي كند توپ پس از برخورد به دروازه بان به بازيكن B مي رسد و توپ در جلو بازيكن B قرار مي گيرد در حالي كه دو مدافع بين او و خط دروازه وجود نداشته است . بازيكن B در آفسايد قرار ندارد چون توپ در آخرين لحظه به وسيله دروازه بان كه جزو مدافعين محسوب مي شود ياري شده .
8
بازيكن A توپ را به طرف دروازه مي فرستد . توپ پس از برخورد به تيرك هاي دروازه به زمين بر مي گردد و بازيكن B توپ را مي گيرد و به دروازه مي كوبد . بازيكن B در آفسايد قرار دارد چون ضربه به وسيله بازيكن A كه هم تيمي او بوده است زده شده و همچنين زماني كه بازيكن A توپ را زده بازيكن B در جلوي توپ قرار گرفته و دو مدافع بين او و خط دروازه نبوده است .
9
بازيكن A به طرف دروازه شوت مي كند و توپ پس از برخورد به تيرك دروازه بر مي گردد . در اين هنگام بازيكن A از موقعيت A1 به A2 مي آيد و توپ را براي بازيكن B پاس مي كند . بازيكن B در آفسايد قرار دارد . چون توپ در آخرين لحظه توسط بازيكن A كه يكي از هم بازيكنان B مي باشد بازي شده و در زماني كه بازيكن a توپ را به بازيكن B پاس مي دهد و او در جلوي توپ قرار گرفته و دو مدافع بين او و خط دروازه نبوده اند .
10
بازيكن A به طرف دروازه شوت مي كند . بازيكن D براي آنكه توپ را بگيرد از موقعيت D1 به D2 مي رود . در اين وضع توپ به پاي او اصابت كرده و به طرف بازيكن B مي رود و بازيكن B گل مي زند بازيكن B در آفسايد قرا ندارد زيرا با توجه به اينكه اين بازيكن در جلوي توپ واقع شده و بين دو خط دروازه 2 نفر مدافع وجود نداشته اند ليكن اين يكي از مراحل استثنايي آفسايد محسوب مي شود و توپ در اخرين مرحله به وسيله يكي از مدافعان ياري شده و بازيكن A از حالت آفسايدي خارج گرديده و گل به حساب مي آيد .
11
بازيكن A به طرف دروازه شوت مي كند و بازيكن B دروازه بان را سد مي كند و به همين جهت بازيكن B نمي تواند توپ را بگيرد . بنابراين در اين موقعيت گل محسوب نمي گردد . چون بازيكن B در آفسايد قرار دارد .
12
بازيكن A به طرف دروازه شليك مي كند بازيكن B كه قبلا در موقعيت آفسايد بوده و از موقعيت B1 به B2 مي آيد و در مسير توپ به طرف دروازه مي رود . بازيكن B در آفسايد قرار دارد . زيرا در جلو بازيكن A واقع شده و دو بازيكن مدافع بين او و خط دروازه در زماني كه بازيكن A با توپ بازي نموده وجود نداشته است .
13
بازيكن A به طرف دروازه شوت مي كند . بازيكن B قبل از توپ از بازيكن E عبور مي كند . بازيكن B در آفسايد قرار دارد زيرا او در جلو بازيكن A واقع شده و دو بازيكن بين او و خط دروازه در زماني كه بازيكن A با توپ ياري كرده وجود نداشته اند .
14
بازيكن A ضربه كرنر را به طرف دروازه مي فرستد و توپ به بازيكن B مي رسد و اين بازيكن توپ را به طرف دروازه شوت مي كند . در اين موقعيت توپ در حال گذشتن به وسيله بازيكن F لمس مي شود . در اين موقعيت بازيكن F در آفسايد قرار دارد . زيرا بعد از زدن كرنر توپ در اخرين لحظه به وسيله بازيكن B بازي شده و اين بازيكن يكي از هم تيمي هاي بازيكن F است و زماني كه بازيكن B با توپ بازي كرده بازيكن F در جلو توپ قرار گرفته و دو مدافع بين او و خط دروازه وجود نداشته اند .
15
بازيكن a ضربه كرنر را روي دروازه مي فرستد و بازيكن b كه ظاهرا در موقعيت آفسايد قرار دارد توپ را گل مي كند و گل محسوب مي گردد زيرا كرنر آفسايد ندارد . اين يكي از موارد استثنايي قوانين آفسايد است .
16
بازيكن A ضربه كرنر را روي دروازه مي فرستد و توپ س از برخورد به مدافع B مي رسد و او توپ را به دروازه شوت مي كند . بازيكن B در آفسايد قرار ندارد زيرا در آخرين لحظه به مدافع D برخورد كرده بوده است .
17
بازيكن A توپ را از اوت به طرف بازيكن B پرتاب مي كند و سپس به طرف خط دروازه مي رود و در موقعيت A2 توپ را از بازيكن B دريافت مي كند . بازيكن A در آفسايد قراردارد زيرا در جلوي توپ قرار گرفته و دو مدافع بين او و خط دروازه در زماني كه توپ از بازيكن B به طرف او زده شده وجود نداشته است .
18
بازيكن Aتوپ را از اوت به طرف بازيكن B پرتاب ميكند و او توپ را گل مي كند . ظاهرا بازيكن B در آفسايد قرار دارد و آن توپ گل محسوب مي گردد زيرا پرتاب اوت آفسايد ندارد . يكي ديگر از موارد استثنايي قوانين آفسايددر فوتبال .
19
بازيكن A اجازه ندارد كه از منطقه حمله به منطقه دفاع بدود در اين شكل در صورتي كه بازيكن A در منطقه حمله قرار داشته آفسايد است زيرا زماني كه آخرين مرتبه توپ به وسيله بازيكن B بازي شده بازيكن A1 نمي تواند خود را به طريق A2 در آورد .
20
در صورتي كه بازيكني در زمين خودش قرار داشته باشد و بعد داخل محوطه حمله شود آفسايد نخواهد بود . بازيكن A1 در صورتي كه در زمين خودش باشد و در صورتي كه در جلوي توپ باشد و مابين او دو بازيكن مدافع نباشند و در اين حالت اگر بازيكن B اخرين نفري باشد كه ضربه مي زند بازيكن A1 كه به موقعيت A2 آمده آفسايد نيست . در شكل در صورتي كه بازيكن A1 در منطقه حمله قرار داشته باشد آفسايد است چون زماني كه آخرين يار توپ به وسيله بازيكن B بازي شده نمي تواند خود را از طريق A1 به طريق A2 درآورد .
منبع: daneshnameh.roshd.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.